eriicatillberg

Alla inlägg under januari 2013

Av erica tillberg - 21 januari 2013 11:39

I fredags bestämde jag mig för att följa med min faster och mina två kusiner hem till Ängelholm. Vi mös framför tv:n och hade det bra. I lördags åkte vi till Helsingborg på kalas för ida, min andra kusin. Vi åt god mat, gick ut en runda till lekplatsen för att dom små skulle få springa av sig och satte oss i soffan och kollade på film. Därefter åkte jag med min familj hem igen. Jag hade två bra dagar tillsammans med mina fina kusiner. Dock så kan jag inte påstå att jag hade en bra söndag.. Jag låg nersjukad i min säng HELA dagen, jag orkade inte ens resa mig. Jag vet inte vad som har flugit i mig, men något hemskt är det!

Av erica tillberg - 17 januari 2013 21:04

Igår när jag kom hem efter skolan, så väntade två bra saker på min säng. En av breven innehöll massa fina foton som jag hade beställt, på bland annat mina fina vänner. Att man kan uppskatta någon så mycket och få det där leendet på läpparna genom att endast kolla på foton, det är lycka. Det andra brevet innehöll en tid till min röntgen av höften. Så länge som jag har väntat på den, och nu är dagen snart här. Det ska bli så skönt att få det gjort, få veta om det är något synligt som kan rättas till. Jag hoppas på det bästa, för nu kan det bara gå åt de hållet.


Dessa bilder är sedan min konfirmation, en himla fin dag som man aldrig glömmer!

 

    

Av erica tillberg - 13 januari 2013 19:37

Avskyr söndagar. Eller inte avskyr, för dom är alltid hyfsat lugna och det är precis sånt som behövs ibland, men att det sedan är sista dagen på helgen är inte lika skönt. Jag känner att jag hade behövt en vilodag till, man har inte riktigt kommit in i alla rutiner ännu. Helgen har i princip bara bestått utav vår årliga fotbollscup här i Markaryd. Det var verkligen kul att se hur bra dom flesta av våra matcher fick!! Satt och kollade på fotboll i elva timmar igår, så det är inte konstigt att man är helt slut.

Av erica tillberg - 11 januari 2013 16:59

Äntligen fredag!!! Så jäkla skönt, skolveckan har gått snabbt, men det är alltid skönt när det kommer till helg. Borde egentligen skiva några "boken om mig själv" kapitel, men jag har varken någon lust eller ork till det, så det skjuter jag upp ytterligare lite.. Precis kommit hem från Älmhult, vilket betyder ett nytt besök hos sjukgymnasten idag. Allt gick bra, känns skönt att det går åt det positiva hållet. Min kväll ska spenderad hos min finatina, som aldeles strax hämtar mig! Det blir en bra fredagskväll!

Bilderna är från skolan idag, hade hemkunskap och skulle göra en nästintill valfri rätt. Min grupp beslöt sig för att göra piroger, kan säga att det helt klart var dom godaste jag ätit.

Av erica tillberg - 8 januari 2013 21:59

Träningen har kommit igång lite för min del nu. Inte träning i form av fotboll som ja egentligen önskat. Utan träningen för mig består i nuläget av mina övningar för höften (som är skittråkiga egentligen, men som måste göras), promenader och gymmande. Det känns bra, jag är i riktigt taggad till att försöka träna upp min kropp igen, jag ska kämpa för dethär. Det kommer ta tid, jag kommer vara nere på noll emellanåt, men det ska gå. Min höft ska återställas, jag ska kunna träna precis lika mycket som innan. Fotbollen ska jag komma tillbaka till, förr eller senare. Jag har fått en remiss till röntgen (ÄNTLIGEN) och så länge jag tränar på så gott jag kan så kan det inte bli mer än bra i slutändan. Jag kan, jag vill och jag SKA.

Dagens träning bestod utav en långpromenad med min fina ute i skogen, skönt var det minst sagt!

Av erica tillberg - 7 januari 2013 19:14

Det är precis sånt här som gör ens dagar så mycket bättre. Jag vaknade upp igår och såg dehär, hur glad känner man sig inte då? Du är bra du, underbara människa!!

Av erica tillberg - 6 januari 2013 23:34

Idag blev min lilla flicka stor, eller nej inte stor, utan endast pyttelite större. Fem år. Hon som känns så liten i mina ögon, den tjejen som innan man bara vet ordet av det kommer vara 15 år. Minns så tydligt när hon var liten, hur hon brukade somna på mitt bröst och alltid ville vara hos mig. När jag var där, så var det bara jag som gällde. Det kvittar hur många år det än går, så kommer du alltid vara mitt lilla hjärta. Du kommer alltid kunna komma till mig om det är någonting. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, annie!! Hoppas du fick en bra födelsedag, återigen grattis!

Av erica tillberg - 5 januari 2013 23:41

Helt galet att denna helgen snart också är slut och skolan börjar snabbt närma sig igen, på tisdag är det återigen dags att pallra sig dit. Varit på kalas för min morbror som har fyllt 30, åt god mat och umgicks med släkten, precis vad jag gillar! Hittade även tre böcker idag som jag var tvungen att köpa, dom verkar riktigt bra. "C" är en självbiografi där kärleken mellan två kvinnor är förbjuden och en hemlighet, ser fram emot den och har ganska höga förväntningar. Om den lyckas slå "stjärnor utan svindel" (en bok om en tjej som alltid dragits till killar, plötsligt faller för en tjej och hela hennes värld förändras - en av de bästa böcker jag någonsin läst) så är den definitivt rekommenderad utav mig!!


(Lyckades matcha öronhängena så snyggt med tandställningen idag, tummen upp till mig)

Presentation


Hallådär, superkul att du har hittat hit till min blogg. Jag är en femtonårig homosexuell tjej, som kommer från en liten håla nere i småland. Här får du läsa lite av varje, men mest om min vardag. Hoppas att du hittat rätt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards